Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-12, 22:34   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kan Lavkarbo kombineres med et kosthold uten melkeprodukter, gluten og gjær

Opprinnelig lagt inn av MayBritt80, her.

Jeg bruker havrefløte og rismelk jeg da, er det noe jeg kan fortsette og bruke i lavkarbo eller er det for mye karbs?

Kommer an på hvor strikt du vil være. Jeg - som 100% mot telling - vil anbefale deg å telle et par-tre dager sånn at du får en viss føling med hvor dine karbohydrater kommer fra. (Det kommer jo an på hvor mye du bruker, hvor ofte osv. Og hvilken lavkarboretning du ønsker "å bekjenne" deg til. )

Helt generelt så er kokosmelk/-fløte et bedre valg på et lavkarbokosthold siden det inneholder bra fett og lite karbohydrater. Det er jo derfor det kalles lavkarbo... ikke sant.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat