Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-12, 12:09   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kan Lavkarbo kombineres med et kosthold uten melkeprodukter, gluten og gjær

Opprinnelig lagt inn av MayBritt80, her.

jeg bruker jo jytte mel eller maizenna i sauser og slik, også spiser jeg glutenfritt og laktosefrie knekkebrød. Men godt og se at det lar seg kombinere, Hvor mange gram karb spiser du om dagen? og hva regnes som sunt fett? Så godt og vite at det er håp for meg Brukte du mange år på og gå ned så mye eller?

Jeg har lagt meg på det som kalles "ekstrem" lavkarbo, er i ketose og spiser som regel under 20 gram karbohydrater om dagen. (Men er oppe i 50 iblant også - har oppdaget at så lenge det er karbohydratkilder jeg tåler, går det helt fint.) Så jeg spiser ikke bønner, linser og sånt - men jeg støtter smgj sine anbefalinger om paleo/steinalderkosthold.

Vektnedgangen har tatt ca to år. Det er veldig individuelt hvor raskt man mister kiloene sine, så det er vanskelig å bruke andre mennesker som målestokk - men det er greit å prøve å unngå stress og hastverk, altså...

Sunt fett finner du mye informasjon om her på forumet - ganske flåsete kan man si at det er "nesten alt, minus transfett".

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat