Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-07, 20:03   #9
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Standardsvar om matmängd

Ja, du har sikkert fått mange råd før. Jeg kan bare si som Iset, den første uka eller litt mer så ETER jeg. Er alltid et sug, og det eneste som hjelper er å ete, og ligge unna karbohydratene. For hver gang du sprekker og spiser for mye karbo, så må du regne med sug i 3-4 dager.

Etter en uke skal det fysiske suget gi seg, mens det psykiske kan sitte i lenge igjen. Ja, hvis jeg tar en ts med Heistads jordbærsyltetøy så får jeg sug etter mer ennå, etter 7 uker. Det er bare 5 g karbo på 100 g, så det skal ikke være mulig. Men det smaker som ekte syltetøy og smaksløkene skriker straks: "MER!". Jeg er forberedt på dette nå og vet hvordan jeg reagerer.

Du må ikke lese journaler til folk som har vært på lavkarbo en stund, og vent kroppen til dette. De spiser mye mindre, ikke sammenlign deg med dem. Og det er individuelt hvor fort suget gir seg, og når en får denne følelsen av overskudd.

Kan være irriterende å lese om de som har kvittet seg med suget på 2 dager, og som sprudler av energi etter 3 dager. Hadde jeg fortsatt å spise som jeg gjorde i starten, så hadde jeg ikke hatt økonomi til dette! Og å få mindre matlyst og energi, vel jeg brukte minst 2-3 uker tror jeg.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat