Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-12, 15:58   #24
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Jeg laget disse og de ble kjempegode! De er litt "tørrere" når de er varme, men etter en natt i kjøleskapet gikk det med 3 små biter til frokost, klarte ikke stoppe, hehe (men det trenger man jo ikke, dette er sunn mat)

Jeg skjønner ikke helt hvordan du klarer så mye kakao, og så lite søtning da, jeg brukte bare 1,5-2 dl kakao, og det ble veldig mørk smak (og jeg liker i utgangspunktet det).

Skjønte også fort at jeg måtte ha et tonn mer søtt i, enn tilsvarende 5 ss sukrin (5 ss tilsvarer 0,75 dl), og landet på 150 gram tagatesse.

Jeg merket faktisk at det er litt sucralose i tagatessen, når kaken var varm. Derfor spiste jeg bare en liten bit første dagen.

Jeg takler ikke splenda i alt av mat og drikke, selv om jeg kan drikke cola/sprite zero. Særlig ikke med bitre matvarer som kakao, kaffe o.l. Men jeg er hypersensitiv på sucralose-smaken, og aspartam, acesulfam, cyclamat, stevia og alt det der funker mye bedre for meg, når jeg først skal bruke et av de supersøte søtstoffene.

Til syvende og sist havner tagatesse på første plass, og sukrin på nr. to hos meg, og så bruker jeg ofte litt flytende natreen sammen med sukrinen. Neste gang skal jeg ha litt sukrin, og mest tagatesse, og ellers var oppskriften gull Veldig bra forhold mellom egg/kokosmel/smør, det ble en passe fast røre.

Anbefaler de som lager denne, å måle opp kakao/søtning, men kanskje ikke ha i alt med en gang, og smake seg frem til hva en selv liker best Bare ikke spis opp all røren

Jeg har funnet den browniesoppskriften jeg vil ha (takk, Tove!), og trenger ikke flere, men ser ikke bort fra at det lander en neve pekan/valnøtter i røra, eller glasur på toppen.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat