Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-15, 14:31   #1
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Ketogent kosthold flere ganger?

Jeg er nå i min 5 uke på ketont kosthold eller lchf om du vil, men har til min frustrasjon ikke oppnådd noe som helst av dette annet enn at jeg går ikke lenger opp i vekt igjen. Er det noe i dette at LCHF ikke virker når kroppen har vent seg til det???

For å legge ved litt bakgrunn her da så har jeg levd lavkarbo siden 2008 og gått ned 30 kilo. Vekten har holdt seg relativt stabil gjennom årene, selv om jeg nok fikk litt drahjelp av en skilsmisse og diverse innimellom her. Det siste året derimot har ikke kostholdet mitt vært optimalt, jeg har slitt med å finne balansen da jeg ønsket å leve moderat lavkarbo og ha det som livstil. Det som skjedde var at jeg plutselig hadde gått opp ti kilo og for en som har vært overvektig så skjønner dere nok at dette skremte meg.
Jeg vet jo det meste om dette kostholdet fra tidligere. Jeg spiser når kroppen jeg er sulten. Vanligvis 3-4 måltider til dagen. Spiser selvsagt ikke søtstoff av noe slag og mest mulig naturlig mat fra bunnen. Eneste jeg til nå ikke har prøvd er meierifritt... Er det noen av dere som har erfaring med dette? Det føles veldig de-motiverende og ikke engang ha gått ned vannvekt. 0,5 kilo på 5 uker (og da kan jeg ha vært heldig med veiingen liksom)

Forslag noen? :/

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat