Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-05, 21:41   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Har ikke overskudd til å lese alt i artiklene nå, men ser stadig artikler og programmer som peker i samme retning. Det er veldig bekymringsfullt!

Jeg som kvinne som sannsynligvis vil få barn innen få år har begynt å begrense inntaket mitt av fet fisk (giften lagres i fettvevet) og fisk som kan bli stor og gammel (giftene akkumuleres med årene) som f eks laks og tunfisk. Grunnen er at jeg ikke har lyst til at giftstoffer som lagrer seg i mitt fettvev skal gjøre morsmelka giftig for barnet mitt - og da er det jo faktisk for seint å begrense inntaket når man allerede er gravid, i o m at giftstoffene blir værende i fettvevet i årevis.

Så et program fra Grønland bl a, der befokningen er helt avhengig av sitt treadisjonelle kosthold med fisk og spekk fra sel og hval. Men nå har giftstoffene begynt å gjøre seg gjeldende, og fører til hyppige infeksjonssykdommer hos de små barna - og på lengre sikt bl a lavere intelligens m m. De som har gått over til "vestlig" kosthold må på den annen side slite med diabetes og andre for dem nye sykdommer... Det er så utrolig tragisk og ironisk at de som lever mest i pakt med naturen først får merke konsekvensene av hva vi gjør med den...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat