Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-09, 06:56   #33
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av deniz, her.

Er helt imponert jeg!!! skulle ønske jeg klarte å bare gi guttungen mat med lav gi.... syntes det blir extra vanskelig når han er allergisk mot melk, egg og nøtter...og siden han bare er 2, er han også i en fase der han ikke vil spise noe nesten...så det blir mye ris og sånn mat han liker...
Men elian du inspirerte meg litt her...så nå skal jeg prøve litt hardere for å få i han så mye sunt som mulig...
noen tips om ting jeg kan lage for å få han til å spise bedre...?
Har aldri møtt en så ung unge som er så kresen på grønnsakene sine!!!

Min minste er 19mnd og spiser ganske dårlig. Han er ikke så kresen, men han spiser veldig LITE...

Han får også Fedon Lindberg brød, men det som ikke har hele korn (Afrodite-brødet) Også spiser han en del pasta, men jeg kjøper den typen som er Lavkarbo og proteinberiket. Får du ikke tak i den, så er Fullkorns-pasta i hvertfall bedre enn den vanlige Ungene mine har aldri merket forskjell på disse pastaene.

Ungene her får også ris innimellom. Men jeg bruker den brune fullkornsrisen eller naturris. Første gang jeg serverte det undervurderte jeg ungene skikkelig! De var vant til den hvite risen, og var forøvrig VELDIG riselskere. Jg tenkte at dette blir det garantert protester ut av!
Men neida. Jenta på 8 (den gang 6) spurte om det var mer ris!

De får pølser, men kun Ketolyse-pølsene. Og der gode, så der har de ikke reagert heller. De får ikke pølsebrød, men det er de bare glade for. De liker best å bare holde pølsa i hånda

Alle er glad i kjøtt, men helst kylling. Det er lett å tygge, i forhold til oksekjøtt. Jeg lager kjøttboller av ren kjøttdeig/karbonadedeig å har i masse hakket spinat, hvitløk, løk etc for å få i den enda mer av det sunne

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat