Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-06, 10:33   #23
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkins' diett - farlig eller genial?

Opprinnelig lagt inn av Lise

Det er ikke sikkert du skal lengre ned i vekt da. Kroppen balanserer seg der den vil være. Og når du trener, så vil du nok få større muskler fordi du tilfører kroppen mer byggesteiner (proteiner) gjennom dette kostholdet. Og muskler veier mer enn fett. Så du kan faktisk veie det samme, og likevel oppnå drastiske forandringer på utseendet, og gå ned flere buksestørrelser, bare ved at kroppssammensetningen endrer seg (blir mindre fett og mer muskler, og kansje strammer opp gjennom treningen). Muskler veier mer enn fett.

Enig med deg! Leenam har antagelig nådd idealvekten. Selv bør jeg nok ta av noen kilo, ja... Men det kommer nok bare musklene er bygget opp. Begynner å lure på om 62 kilo (som er målet) kanskje er litt lite for meg, selv om jeg bare er ca. 1,65 høy. Når jeg ser hvor drastisk kroppen er forandret etter bare halvannen kilo vekttap, så kan jeg kanskje sikte meg inn på en vekt mellom 65 og 70, tenker jeg. Men det kommer vel mer eller mindre naturlig, er det ikke slik at vektnedgangen stanser når man når idealvekt på lavkarbokosthold? Har hørt at undervektige legger på seg, så det er vel den naturlige vekten man oppnår.

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat