Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-16, 21:02   #14
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Ny i lavkarboverdenen

Sitat:

Hvorfor kan de fleste ha nytte av å være i ketose i perioder? Er det nyttig for andre ting en vektnedgang? Når jeg forteller til folk at jeg er i ketose så blir jeg møtt med en negativ holdning fordi jeg ikke er overvektig. Som at da har jeg absolutt ingenting på denne syyyyke dietten å gjøre. Det er det inntrykket jeg får... Er det virkelig sånn? Jeg begynner å lure; skal jeg holde meg en stund i ketose nå som jeg er det, eller skal jeg bare gå over til streng lav-karbo, men et stykke over ketose-grensa?

Jeg kjenner energien er fraværende og kjenner meg "ullen" i hodet... så enten så går jeg ut av ketose og over i lavkarbo, eller så bestemmer jeg meg for å være i ketose 10-14 dager uten å bekymre meg for negative holdninger til dette............

Utover den første uken så kan jeg være ullen i hodet om jeg ligger på grensen mellom ketose og ikke, det er en av grunnene til at jeg er opptatt av å måle. Jeg trives best med ketonnivåer rundt 1,3-1,5mmol/L, blir "søvnig" (på en god måte (om jeg ikke trenger å jobbe)) om jeg går opp mot og over 3 mmol/L.

Andre grunner enn vekt til å være i ketose kan inkludere mental klarhet, vedvarende metthetsfølelse / fettforbrenning, redusert inflammasjon, stabilt blodsukker og stabile hormonnivåer. Mange selveksperimenterere som feks Tim Ferriss er i ketose uten å ønske/trenge vektnedgang, her er 2 podcast-episoder (reklame de første 3 minuttene): Ketosis and Athletic Performance: More Than Fat Loss og Dom D’Agostino on Fasting, Ketosis, and the End of Cancer.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat