Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-08, 19:23   #7
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Soyaprotein: Hvor kjøper jeg dette?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Soyabønner males opp til soyamel, det inneholder normalt ca 20 gram
karbohydrat/100 gram. (men noen her har visst fått tak i et med mye mindre karber i). Soyamel finnes i vanlig dagligvare ved helsekost produktene, eller evt. i helsekostbutikk. Har ikke kjøpt (bruker ikke soyaprodukter) så jeg vet ikke prisen.

Soyaprotein er soyamel der man fjerner det meste av karbohydratene, altså renset soyamel. Det inneholder fra 1,5 og oppover pr 100 gram. Det billigste får du kjøpt på www.ketolyse.no eller evt. i helsekostbutikk.

Det er soyaproteinet og ikke melet du bør kjøpe, - et hvilket som helst proteinpulver (også myse/whey protein) smaker bedre enn soyamelet. Det smaker grusomt !

tusen takk snille Nille

litt smak og behag skjønner jeg. soyamelet jeg har hjemme er ikke så aller værst i Atkins frokostpannekaker
jeg kjøper et økologisk soyamel på butikken med 2,5 carb per 100g, det koster ca 25kr for 250gram. merket er Spielberger.
De har soyaflokker også med samme antall carbs, og de er dødsgode med fløte og kanel
men bare så det er sagt, så tror jeg kanksje jeg skal ta meg en tur å kjøpe proteinpulver hvis jeg har lyst på en kake eller noe annet.

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat