Vis enkelt innlegg
Gammel 07-04-08, 18:25   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: PCO noen med erfaring eller kunnskap?

Opprinnelig lagt inn av Persille, her.

Jeg har også PCOS, men har nettopp fått diagnosen, så er ingen ekspert. Har fått utrooolig dårlig behandling og oppfølging av lege, og måtte nærmest true legen for å få litt informasjon. Legen hadde nemlig så dårlig tid at hun bare stakk til meg en brosjyre:O

Jeg har lest en del på internett, så begynner å få litt oversikt, men det hadde jo vært kjekt med litt informasjon om hvordan akkurat JEG er rammet. Har bestilt time hos en ny spesialist i kvinnemedisin, så håper på å få mer svar når jeg har vært der.

Jeg har et spørsmål til deg Albertine:
Jeg fikk skrevet ut resept på Diane. Jeg har ikke hatt menstruasjon siden sommeren, har migrene, er 21 år gammel, har bmi på 28 og røyker! Har brukt diane før, og vil IKKE begynne igjen, fordi jeg rett og slett er redd for å få blodpropp (er ikke arvelig disponert).
Det jeg lurer på er egentlig hvorfor man må stimulere til regelmessig menstruasjon når det likevel ikke oppstår eggløsning? Kan også si at jeg ikke ønsker graviditet nå (men senere!), men at kondom er en helt grei løsning for meg og sambo .

Jeg har lest at om man går ned i vekt, så vil kanksje syklusen årne seg selv, men hos gyno var det BARE diane som var bra virket det som!!... Og det skulle jeg gå på til den dagen jeg vil prøve å få barn!

Noen som vet mer om dette?

Jeg har gått på diane i perioder, men siden jeg får regelmessig mestruasjon etter noen mnd på lavkarbomat, så ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal ha i meg kunstige hormoner unødvendig. Jeg hadde vel mellom 9 og 18 mnd mellom hver mens før jeg begynte på lavkarbo, nå er syklusen min ca 28-30 dager.

Jeg har fått metformin av legen til tross for at jeg ikke har insulinressistens da, pga PCOS. Dersom det fungerer med kondomer for din og samboerens del, så syns jeg du bare skal fortsette med det, prøv å sett deg inn i lavkarbo, og finn en filosofi du føler du kan følge. Lavkarbo stabiliserer nemlig hormonene, og er absolutt det beste for oss med PCO (S)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat