Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-05, 11:52   #19
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Forresten, jeg har vel hatt litt natreen i bunnen også, bittelitt, så den får litt søtere smak.

Forresten, jeg må være hjernedød her, for jeg har jo de siste 3-4 gangene gjort noe så genialt som å sette selve kakeringen på et kakefat og hatt bunnen og fyllet oppi. Så har jeg bare tatt vekk ringen etterpå, og voila.

Bringebær er bedre enn jordbær ja, garantert!! Jeg har et supert forslag til pynt:

Spøyt topper av stiv krem rundt oppå kaken, helt utpå kanten. Legg et lite frossent eller friskt bringebær på hver kremtopp.

Da tar jeg litt natreen i bunnen, Iset. Nok en gang takk! Jeg har smeltet smør og er klar til å blande med malte mandler nå nemlig...

Men, hvis du setter ringen oppå et kakefat, må den ringen være veldig plan/rett/vannrett - altså den må sitte som limt fast til fatet - ellers vil jo bunnen smule seg litt utover fatet...? (Marianne tusler snart bort til benken og prøver...følg med i neste episode...)

Og du - går det greit med frosne bringebær altså? For det har jeg nemlig! Men jeg ville tro at bringebærene renner bringebærsaften sin utover kremdottene? Skal jeg la dem renne av mens de tiner i en sikt eller noe?

Dette var en komplisert kake du? Eller en dum kokk?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat