Vis enkelt innlegg
Gammel 22-01-05, 14:05   #6
Frozen
Juniormedlem
 
Frozen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 13
Frozen er ny på veien

Korte treningsøkter...ja

Hei Marianne
Jeg har ekspirementert litt med det der, trent lange økter av 1-2 timer 3 dager i uka, og så i perioder tatt flere små økter hver dag i stedet. Hver økt er da ned i 5-10 minutter, med litt aerobics eller liknende for å få igang kroppen og så litt styrke repetisjoner.

Begge delene har jeg kombinert med generelt sunt slankekosthold (grønnsaker, helkorn, mye proteiner og lite raffinerte karbohydrater), og faktisk i de periodene jeg har brukt små treningsøkter, så har jeg gått vesentlig mer ned i vekt enn i periodene med mye lang trening. Grunnen til at jeg prøvde det var at jeg leste at 3-5 minutter med høyere puls øker forbrenningen i flere timer, derfor lønner det seg å spre det litt utover fremfor å ta en lang økt innimellom.

Det er absolutt verdt å forsøke, for det er ofte mye lettere å trene litt innimellom, enn å komme seg i helsestudio og kjøre et helt program. Jeg kan trene litt mens jeg venter på en telefon, eller i reklamepausene... Og så tar jeg lengre økter når jeg har tid og ork til det.

Lykke til Frozen

__________________
Frozen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat