Vis enkelt innlegg
Gammel 22-09-06, 14:53   #5
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Når jeg skal ned 5-7 kilo....

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Ja, Lindberg/Atkins vedlikehold høres helt riktig ut.

Men ligg unna lett produkter og konsentrer deg heller om å spise det gode fettet ! Spis rømme og fete oster, for alle del, - men begrens det noe. Du har helt rett i at du må velge om du vil følge et kosthold med mindre fett og mer karbohydrater, eller færre karbohydrater og mer fett og protein. Velger du det siste, så kan du tillate deg mer fett i kosten. Fettet bør helst komme fra flere ulike kilder, særlig fra nøtter, frø, avokado, olivenolje og rapsolje, men gjerne også fra kokosfett som Cocosa. Når du kutter i fett er det best å kutte på meieriprodukter som rømme, kremfløte etc. Og det er bedre å spise mindre av dem enn å gå over til lett produkter !

Kan virkelig anbefale Fedons nyeste bok "Fedons metode". Det er en oppdatert versjon av hans tidligere Kost i balanse.

Takk for svaret, Nille!
Og jeg skal få lest Fedons siste!

Men, altså, når gram karber pr dag er 70-100, er det da Lindberg eller lavkarb jeg praktiserer?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat