Tråd: Ostefat
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-11, 20:44   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ostefat

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Det tror jeg kan bli smulete (?). Eller, du tenkte kanskje å løse det karamelliserte sukkeret med litt vann, og så gjøre det tykkere? (Hadde i så fall "øvd" på rent vann uten dyrbar karamell først for å se om man kan finne en god konsistens.)

Jeg har kaffesiruper med splenda i og det sier seg selv at disse fort hadde blitt rennende uten noe som tykner dette. på flasken står det at det er gum cellulose i det.

Det er jo veldig lett å gjøre syltetøy tykt med litt fiberhusk, xanthan gum eller jbkm (små mengder så det ikke blir en guffe), kanskje man kan lage siruper med vann + fortykingsmiddel + smakstilsetning + søtning?

De kaffesirupene jeg har er fantastiske men jeg kjøpte det i USA. Om du ser etter karamellsirup spesifikt så har de jo det på http://shop.altombar.no/home/product/monin-sukkerfri/ f.eks (butikkutsalg i Bygdøy Alle)

Noe som smaker honning har jeg enda ikke sett...

... men vi leter fortsatt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat