Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-12, 13:22   #11
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: LCHF på Farmen 2012

Opprinnelig lagt inn av Vegard L, her.

Med mindre man har underliggende sykdommer eller metabolske forstyrrelser så er ikke dette så langt ifra sannheten.

En ekstrem økning i aktivitetsnivået vil ikke bare sette krav til energiinntaket, det vil også drastisk påvirke insulinsensitiviteten. Veldig få er i nærheten av et aktivitetsnivå tilsvarende det de har når de er med i farmen, og erfaringer fra hverdagen kan ikke nødvendigvis overføres direkte til en slik situasjon.

Jeg sa ikke at han skulle/burde spise havregrøt i stedet for kjøtt om han har tilgang på det, men om han bare har tilgang på havregrøt så bør han absolutt spise det.


Jeg har aldri sett på "Farmen", så jeg aner jo egentlig ikke hva dere snakker om.

Jeg har ingen underliggende sykdommer eller metabolske forstyrrelser, med mindre jeg spiser store mengder kornprodukter som f.eks. havre. Jeg ville nok takket nei til å delta hvis jeg ikke kunne ha spist et nogenlunde sunt kosthold. At jeg dermed skulle havne i kategorien du beskriver som "en som lar kostholdet styre livet sitt" finner jeg noget underlig.

Jeg vet at du også er veldig klar over at kornprodukter kan ha andre uheldige "bivirkninger" enn at det trekker insulin. Det var derfor jeg ble litt overrasket over kommentaren din.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat