Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-12, 18:15   #70
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

...
Har Jørgen rett i at nøkkelhullsmerking av Grandiosa kanskje ikkje er det beste folkehelsetiltaket når det gjeld ernæring? Eg meiner så absolutt det. Det tar ikkje ondet ved rota å seie at Grandiosa er "sunnare" enn Big One !! Ein yoghurt lagd på laboratorieforandra mjølk fyld med med laboratorieframstilt smak og konsistens blir ikkje sunn bare fordi det er påtrykt eit nøkkelhol etter at det naturlege fettet er fjerna.
...

Nå er jo myndighetenes kostholdsråd for normalvektige (dvs. ikke meg) og nøkkelhull er et merke som sammenlikner liknende matvarer og indikerer at noen er sunnere enn andre. Dvs. at en nøkkelhullsmerket <usunn vare>, f.eks. pizza, er sammenliknet med andre i samme gruppe og er per definisjon fremdeles usunn, MEN hvis man på død og liv (som i helgene) skal ha det så kan man jo velge den som er nøkkelhullsmerket for å redusere risikoen for å øke i vekt og slutte å være normalvektig.

Jørgen ser etter informasjon om at pizza er nei og fisk er ja. Jeg tviler sterkt på at hans liv hadde artet seg andeledes om det var slik merking på maten da han sikkert visste at det han spise ikke var så veldig sunt til å begynne med.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat