Vis enkelt innlegg
Gammel 29-07-10, 22:40   #23
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det egentlig sant?...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ikke si at deg i bikini er et skrekkeksempel, du er så fin som du føler deg

Jeg har temmelig mange kg til overs, maaaange strekkmerker og hengemage delux. Men jeg ser faktisk mye bedre ut i bikini enn i badedrakt, så jeg går faktisk i bikini på stranda jeg. Og da føler jeg meg mye finere enn de som MÅ ned 5kg hver vår for å tørre å gå i bikini.
Vær stolt av den du er, da ser man så mye finere ut med en gang.

Jeg har full forståelse for om noen ikke tør å gå over den terskelen å gå i bikini når man er veldig overvektig, jeg var også der en tid, men så tenkte jeg: hva gjør vel det? Hvorfor gå å gjemme seg? Hvorfor ikke tørre å vise den man er og være stolt av den man er, liker man seg selv som person( liker du personen DEG, så klarer du å legge kiloene litt til sides) så lyser det utenpå en og folk ser mye heller det enn ekstra kilo.

Det er så fort gjort å se seg selv som mange kiloer, og ikke som et menneske med tanker, følelser og et jeg

Tusen takk for det!
For min del vil det være ett skrekkeksempel i fremtiden, en påminnelse som forhåpentligvis kan hindre meg i å "bare" ta den biten med sjokalde, bare spise det kakestykket osv...

Jeg går også i bikini selvom jeg er veldig overvektig. Jeg synes jeg ser ut som en gammel bestemor i badedrakt, og hvorfor være både feit og se gammel ut når jeg bare er 20 år? Jeg har veldig problemer med å være sosial i lite klær, og det hindrer meg i å gjøre ting jeg har lyst til. Dette er ett stort problem da jeg egentlig er en veldig sosial person som elsker å bli kjent med nye mennesker.. Men nå er jeg lei av folk som ikke klarer å fjerne blikket sitt på gaten, folk som dulter borti sidemannen og rett og slett GLOR, da føler jeg meg som en diger elefant i ett lite bur..

Det er helt sant! Og jeg tror også at veldig mange "tynne" mennesker og ikke klarer å se forbi alle de ekstra kiloene. De ser kun ett menneske som er veldig overvektig, og de tenker straks at denne personen må være dum som KUN spiser hele dagen lang, mens sannheten kanskje er at jeg spiser mindre enn hun som er tynn...

Frustrerende, men nå er jeg på vei ned, og aldri skal jeg opp igjen!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat