Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-14, 12:29   #3
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Får i meg altfor mye protein

Det er litt vanskelig å bedømme hva du skal endre på med så lite opplysninger.
Hva er din høyde/vekt?
Hvor mye skal du ned i vekt (om du skal ned)?
Hvor mye karbohydrater tillater du hver dag?
Er du i ketose/kjører ketogen diett?
Spiser du grønnsaker?

Ketose og tilnærmet null kh er ikke ensbetydende for vektnedgang og man skal normalt ha en god del grønnsaker (av typen som vokser over jorda + sellerirot kan brukes) for å få et balansert kosthold med.

2-300g protein og 100-150g fett daglig høres ut som enorme mengder med mat. Men det er egentlig litt vanskelig å si når man ikke vet hvilket utgangspunkt du har og hvor du vil hen med kostholdet.

2-300 g protein, tilsvarer ca 850-1250 g ren kyllingfilet daglig eller 1,6 (25 stk) - 2,5 (ca37 stk) kg egg daglig (forutsatt at du ikke inntar andre proteinkilder da). Hva med å legge ut en oversikt over hva du typisk spiser daglig og mengder (helst i gram) så er det lettere å avgjøre hvor du skal endre?

Slik som det ser ut nå for meg spiser du mer enn nok både fett og proteiner (forutsatt at mengdene du har oppgitt er riktig) og bør heller få inn mer grønnsaker og ikke mer fett.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat