Vis enkelt innlegg
Gammel 01-05-07, 10:11   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og tante rød

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Torkil leser kanskje bare postene under ketolyse.. eller?

Hei
Jeg får ca 50 E-post HVER dag, og svarer på de fleste, av og til kort, men dog. Så er det Ketolyse.no sitt forum, der svarer jeg på ALLE spørsmål og ser en del av dagbøker mm.
Og så har jeg min fulltidsjobb som fastlege, og jeg driver en bedriftshelsetjeneste og Ketolyse AS ( med 3 ansatte i små stillinger).

Min deltakelse på lavkarbo er på lik linje med de fleste her, ubetalt og av ren interesse.

Jeg ser ikke alt på lavkarbo.no og svarer etter tid og evne. Nille mfl. er flinke til å sende en liten PM med link til den tråd de ber meg om kommentarer på. Slik får dere svar her.

I "Slank med ketolysekuren" er dette med ketose og hormoner omtalt kort. I utgangspunktet vil mange av de med interesse for kostindusert ketose som veien til et lettere liv, være ganske overvektige. De har ofte insulinresistens med høyere insulininnhold i blodet sammenliknet med normalvektige. Dette kan mefører PCO/ PCOS. Ved høye insulinmengder i blodet vil kvinner få mer mannlig hormonprofil, det blir økt behåring, uren hud med tendens til kviser og hudorm. Kroppsfettet legger seg heller rundt magen enn hoftene. Det blir blødningsforstyrrelser og problemer med å bli gravid. Noen får nesten ikke menstruasjon.
Når man slutter med karbohydrater vil blodsukkeret bli helt normalt i løpet av 1-2 døgn, ditto insulininnholdet i blodet. Dette gir en rask forandring av kjønnshormonene som imidlertid trenger lenger tid til å normalisere seg.

Forstyrrelser i mensen og kraftige blødninger (og uventet graviditet) er følger av normaliseringen av kroppens hormonbalanse. Etter 1-2 mdr vil det vanligvis bli normal cyklus. Hvis man blør kraftig og mye, kan det være aktuellt med en hormonell "utskrapning". Tablett provera 5 mg x 3 i 10 dager, det gjør at man blir "tørr" etter 2-4 dager, så kommer det en renselsesblødning fra livmoren og deretter vil slimhinnen ofte bli "synkronisert" slik at blødningene blir normale.

Ved uventede blødninger skal man alltid oppsøke lege for å utelukke kreftforstadier. Men starter man med ketolysekuren/ Atkins Induksjon, kan man fint se det ann 4-6 uker før man bestiller time.

Generellt lavkarbo har samme effekt, men besværene kan komme mer gradvis. Det er ingen løsning å starte høyt med KH og " jobbe seg nedover."



Nei, det kommer ikke mer.!


Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat