Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-07, 20:16   #15
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye fett spiser dere til hvert måltid?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.


Når det gjelder mengden fett er det egentlig ikke noe fasitsvar. Hvor mye fett man behøver og tåler varierer litt med kroppstypen. Noen blir fort kvalme av fett, mens andre blir ikke mette med mindre de spiser store mengder. Hvis du føler at du kan spise deg fornuftig mett og samtidig holde deg under karbogrensa, ser jeg ikke noen grunn til å introdusere mer fett i form av f.eks fløte eller store mengder rømme.

Jeg ville også droppet Macadamianøttene. Generelt sett er nøtter en uheldig matvare på de mest restriktive lavkarbodiettene (som Ketolyse).

Tusen takk for gode råd. Har vært ute i hele dag med lillemor, som nå er i sengs.

Ok, så jeg kan fortsette med olivenolje, dropper nøttene-sjekket macademianøttene og de har for 100 gram, 4,3 gram karbs. Jeg tror jeg spiser for lite fett, men skal prøve å øke litt der jeg kan.
Meierismør er jo bra, men jeg kjenner ikke til disse tyske matvarene så godt enda, så jeg har prøvd litt ulike her.

Hvordan kan jeg lese meg på forpakningen at smøret er "meierismør"-på disse produktene i Tyskland?

Gleder meg til jeg skal på ferie i Norge, da kjenner jeg til produktene...yeah!

Ha en fin kveld

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat