Vis enkelt innlegg
Gammel 08-04-13, 22:32   #2
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Bursdagsselskaper

Barna får moderat lavkarbo og litt sukker, men også sukrin, stevia og tagatesse i små mengder.

De får spise hva de vil i andres bursdager, det har vi ingen restriksjoner på.

Når vi feirer noe selv, lager vi gode lavkarbovarianter av kaker (som smaker mye bedre enn høykarbokaker). Vi har også ganske vanlige desserter, som en god fløteis med vanilje og bær oppå. Lagde gelé på fruktjuice, for eksempel. Ikke lavkarbo, men heller ikke "vanlig", og jeg vil ikke at barna skal føle noe savn overfor "høykarbomat". Eldstejenta liker for eksempel ikke non stop, og vil heller ha mørk sjokolade, noe jeg skjønner godt.

Alt i alt prøver jeg å la dem bli vant til sunt kosthold uten at det er noen restriksjoner overfor mat vi ikke spiser hjemme, så får de et godt grunnlag for å velge selv etterhvert, og det skal de jo.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat