Vis enkelt innlegg
Gammel 24-09-10, 10:57   #82
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Antidepressiva

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Det finnes de som sliter veldig med hukommelsen etter elektrosjokk, så å si at det ikke kan være alvorlige bivirkninger er ikke helt sant. MEN. Jeg vurderer nesten å prøve, for jeg har sloss mot depresjoner i omtrentlig åtte år. Ikke så gøy å være 25, har måttet avslutte utdanningen (som jeg i grunn ikke helt har fått med meg pga mange dårlige perioder), og har nå vært sjukmeldt siden mars 2009. Og nå merker jeg veldig høsten... Æsj!

Det kommer vel an på hva man definerer som alvorlige bivirkninger, det!
Helt seriøst er det langt flere som får god hjelp av ECT enn de som får langvarige bivirkninger!
Solskinnshistoriene er i hvert fall i flertall!
Har jobbet innen for psykiatrien i mer enn 10 år og har så langt ikke truffet ene eneste som har opplevd langvarige hukommelsestap! Benekter ikke at det skjer, altså, mener bare at det er svært sjeldent!
Bivirkniger av medisiner har jeg derimot sett hos over 90% av pasientene. Nesten alltid relativt kortvarige og mer plagsomme enn alvorlige, men likevel.....

Vanskelig felt, dette her! Uansett hva man sier, tror, erfarer, tenker eller mener, vil det være noen som har sterke føleser i en annen retning!
Dersom du sliter med depresjoner uten underliggende årsak, KAN ECT være til hjelp. Dette må du ta opp med psykiateren din og vurdere nøye!

Ønsker deg en overkommelig høst og håper du får den hjelpen du trenger!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat