Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-11, 00:20   #25
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I ett år har jeg fulgt Skaldemans forslag til vektreduksjon

Viser ikke HUNT-undersøkelsen at risikoen ved økt kolesterol er redusert når man blir eldre? Eller var dette bare hos kvinner? Jeg mener jeg leste noe om det, men finner det ikke igjen, jeg husker bare at jeg ble litt urolig for at mitt kolesterol var lavere enn det som var anbefalt der... Finner noe her:

Dødeligheten lavest blant folk med kolesterol mellom 5 og 7

Sitat:

For mennesker med totalkolesterol under fem er totaldødeligheten høyere enn blant dem med kolesterol på syv eller mer. Dette funnet sår tvil om gjeldende risikoberegninger og retningslinjer der budskapet lenge har vært at kolesterol generelt bør ligge "under 5".

Det er også linker videre til flere artikler.

Jeg anbefaler også at du tar kontakt med Hexeberg sin klinikk, tror de er mer oppdatert på nyere forskning på kolesterol og lavkarbo-kosthold en de fleste fastleger. Så lenge blodtrykket ditt er så bra som det er så tror jeg du ikke trenger å bekymre deg riktig enda. Som nevnt av andre tidligere i tråden så er forholdet mellom de små og store molekylene viktigere enn totalkolesterolet.

Lykke til :-)

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat