Tråd: Omelett
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-11, 22:24   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Omelett

Man trenger vel ikke oppskrift til omelett?!

Jeg kakker to-tre egg i en bolle, hiver oppi krydder etter smak (pepper og gjerne chicken&steak) og så tar jeg det jeg måtte ha, kutter det i småbiter og hiver oppi - f.eks. broccoli, paprika, squash, bacon, salami, skinke, ost.... Rører det sammen og slenger det i en varm panne med masse smør i. Skrur ned varmen litt og lar det stå til den er stiv på overflaten, best om du har et lokk over da.

Når jeg lager til meg selv bruker jeg en liten stekepanne, om jeg lager til Lille Gubben og meg bruker jeg stor stekepanne og 5-6 egg, da spiser han halve til ett måltid mens jeg deler den siste halve i to måltider. Praktisk.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat