Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-18, 22:48   #6
AnnieColWeen
Nytt Medlem
 
AnnieColWeen sin avatar
 
Medlem siden: May 2018
Innlegg: 4
AnnieColWeen er på en erverdig vei

Sv: Ketolysediett uten laktose

Hei, tusen takk for svar.

Jeg har gått på ketolysedietten i 5 dager nå, oppnådd ketose, men har ikke veid meg. Jeg velger å vente litt med dette.
Jeg lurer på litt småting. Som at jeg kan bruke sukrin, fordi det er erythriol i pulverform, en jeg finner ikke vanlijeekstrakt uten agavesyrup (ikke ketosegodkjent), kan jeg bruke vanilje essens istedet?

Jeg hørte også rykter om dette med sukkerfri gele. Er det noe man kan kjpe? Isåfall hvilket merke? Jeg fant bare freia sin gele med 19% sukker, så den turte jeg ikke gå ut av butikken med. Lager man det selv? Eventuellt hvordan?

Jeg har lagd noen fat bombs med sukrin for å tilfredsstille det lille behovet jeg har for snacks, men bare spist 4 av dem på 5 dager. Det er stor forskjell fra all godteriet jeg kunne finne på å trykke på meg på en dag tidligere. Jeg skal bare ned frra 70 til 55 kilo, da det er det jeg burde ligge på. Er egentlig ganske liten og kort, men jeg sliter med å spise nok proteiner, og vil ikke miste muskelmase som jeg leste at kunne sakke ned forbrenningen? Hvordan kan jeg få kompensert dette med å fortsatt få i meg nok fett? Idag ligger jeg på 14 karbs igjen, 20g proteiner og 0 fett. Jeg spiste for mye fett og proteiner de første to dagene uten å være klar over det. Jeg senket makronene mine så jeg kom til "large carb deficit" for å miste vekt da jeg ikke er så veldig mye aktiv, men da slet jeg plutselig i å få i meg nok proteiner. Har du noe tips på dette?

Ellers syns jeg dette er det letteste jeg har gjort. Er god og mett hele tiden, føler ikke jeg svømmer i fett, og bortsett fra litt hodepine så skal jeg ikke klage.

AnnieColWeen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat