Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-18, 23:35   #10
CookingWithGas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 26
CookingWithGas er ny på veien

Sv: Hard innsats til liten/ingen nytte. Trenger hjelp!

Hei!

Det er viktig å kunne ha to tanker i hodet samtidig. For det første - jeg synes kostholdet ditt ser kjempebra ut! Jeg har levd lavkarbo off-and-on i snart 7 år, og jeg har satt meg inn i de metabolske prosessene mer enn kanskje de fleste.

Det som er viktig å vite er at lavkarbo ikke nødvendigvis betyr høyfett. M.a.o. LCHF er feil i mitt hode, hva angår HF. Protein er det viktigste makronæringsstoffet.

Den andre tanken er at du MÅ ha en kalorireduksjon for å gå ned i vekt. Poenget er at du trenger en mindre kalorireduksjon på en lavkarbodiett enn på en høykarbodiett. Det er fakta. Men du må uansett ha en reduksjon. Se på majonesen og fløten. Trenger du det?

Glem også det de sier om det kan ta uker før du merker forskjell. Allerede etter 24-48 timer er glykokenlagrene tømt, og glukoneogenesen starter. Skjer det ikke noe i løpet av et par døgn deretter, må du se på andre ting. Igjen - kosthold!

Se også bort fra alle Klara-klok-rådene på dette forumet. Spesielt når det gjelder spesifikke matvarer. Alt har en god forklaring. Bare spør Men vær skeptisk!

Det viktigste er å finne ut om du har et metabolsk syndrom (tidligere kalt insulinresistens) eller om det er kostholdsrelaterte forhold som gjør at du ikke går ned i vekt.

Så regn ut BMR, trekk fra den metabolske fordelen (jeg har et regneark hvis du tenger hjelp), og se om du ligger på rett side. Ønsker deg masse lykke til!

P.S. Eggefaste er tullprat.


Sist redigert av CookingWithGas : 15-06-18 kl 00:09.
CookingWithGas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kaloribegrenset lavkarbo med tilstrekkelig protein Svar med sitat