Tråd: Mål!
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-09, 17:22   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mål!

Du tenker på The Secret? Jeg har sett filmen mange ganger, faktisk også på Cinemateket, hvilket var en litt komisk opplevlelse da de slet noe innmari med lyd og bilde og det tok sikkert en halvtime før de fikk det i gang, mens en litt svett og stressa arrangør med nervøs latter oppfordret publikum til å tenke positivt . Og så ble det holdt et lite foredrag etterpå.
Der og da ble det litt vel mye amerikansk halleluja for meg, men jeg har lasta den ned og sett den flere ganger etterpå, og filtrert det mot min noe mer nøkterne norske natur . Lagde meg ønskebrett på pc-en som jeg brukte som skrivebordsbakgrunn og greier! Men det er jo det med å følge det opp, da.
Har også hørt lydbøkene til Esther Hicks, men det blir også litt for far out og alt for mye utenomsnakk, selv om essensen er finfin, det samme med ''Himmelske samtaler'' av Neale Donald Walch. Føler at halve boken går på å forsikre leseren om at alt er helt sant og at forfatteren ikke er koko . Som sagt, ideen er jeg overbevist om, men man må tro på presentasjonsmåten, blir det for fantastisk-gjort og pompøst faller jeg fort av.
Jeg har ellers veldig sansen for Louise Hay, og særlig boken ''Du kan helbrede ditt liv'', hun er en fornuftig dame som stort sett ser forbi språklige salgstriks.

Jeg tror mye av loven om tiltrekning også handler om å fjerne det filteret av misær som tåkelegger og stenger for rasjonell og målrettet tankegang, for meg er det i alle fall en stor del av det. Så fort man klarer å innse at man ikke blir mindre klar over problemene om man lar være å tenke på dem hele tiden, så tror jeg man blir mer klarsynt og løsningsorientert, sånn at man kan virkelig konsentrere seg om det man ønsker, i stedet for det man ikke vil ha i livet sitt. Og så kommer den universelle kraften på toppen av det. Man må bare klargjøre seg selv og rydde mental plass til å ta den i mot og bruke den til sin egen fordel.

Nå skal jeg først og fremst gå inn i 81 komma noe kg, en og en kg ned, ett og ett nytt tall på vekta, jeg tror det er veien å gå .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat