Tråd: Cesar Millan
Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-11, 14:05   #22
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cesar Millan

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Nå blir jeg skremt! Dette er jo tilbake til eldgamle metoder for å "kue" hunder til lydighet. Det er nok ikke så enkelt som å begynne å si TSJ til hunden så blir den snill... Denne lyden har han nok lært hunden at ikke medfører noe godt i forkant. Det er åpenbart MYE som ikke vises i programmene. Han er flink til å gi negativ tilbakemelding raskt og på riktig plass, men det er uansett negativ forsterkning og positiv straff han bruker. Begge disse læringsmetodene er kjent for å passifisere individet man bruker det på. Effektivt, men lite snilt.

Hva gjør vi med utagerende barn som har opplevd traumer? Banker dem sånn at de blir medgjørlige? Nei. Men å gjøre det med hunder er OK. Jeg blir helt kvalm jeg...

Les f.eks her: http://hundifokus.origo.no/-/bulleti...der-og?ref=mst

Jeg ble spesielt overrasket over dette halsbåndet - ja det virker, men pga. at det gir sterk smerte. Ville du brukt pigghalsbånd på hunden din? Det er sannsynligvis snillere enn dette halsbåndet...

Jeg blir bare trist og lei meg når jeg ser Cæsar Millan på TV. Man SER jo på hundene at de er redde og forvirret - apatiske, ser bort osv... nei, uff...

det trenger ikke gjøre vondt med pigghalbånd om hunden er rolig så da synes jeg det er opp til hunden å roe seg.tross alt er disse hundene som må bruke slike bånd rett og slett morderer.
hva hadde du gjort for å få hunden din rolig og avbalansert?
el ville du heller valgt å ta livet av den?

tenk i norge kan den som blir angrepet av en hund kreve avlivning.
hadde det ikke vært bedre å hatt en MIllan da?

  Svar med sitat