Tråd: Atkins-bar
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-09, 09:53   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Atkins-bar

Man kan godt ta en Atkins bar "i nøden" på hvilken som helst lavarbodiett. Hvis man tillater seg kunstig søtstoff og tåler det. Men vær obs på at mange reagerer på maltitol, som er en stor del av søtningstoffet i Atkins sine. Får du knip og/eller luftsmerter er det søtstoffet det kommer av.

Fedonbarer har altfor høyt karboinnhold til all som har en diett som tillater under 50 karber pr dag. De tar hele dagskvoten av karber for både Ketolysere og Atkinsere. Ligg unna !

Generelt sett anbefaler jeg ikke karber eller "sukkerfritt" av noe slag når man slanker seg. Det er å erstatte en "avhenginghet" (til sukker) med en annen (søsmak). Og det er utrolgi mange som har problemer med disse produktene. Litt av clouet er jo å venne kroppen AV med søtt. Men om man har et enormt sug og sår i fare for å raide godtehylla er det bedre å gjøre det med en Atkins bar eller en sjokolade fra Sukkerfritt enn å spiser en hel plate Firkløver eller noe.....

Martina - om du ofte blir kvalm ette trening kan årsaken være at du ikke har drukket nok. Merker selv at jeg blir småkvalm om jeg ikke får drukket nok. Fikk råd av verdens beste ernæringsfysiolog MHM, at det kunne lønne seg å ta en proteinshake etter trening, og når jeg gjorde det ble jeg ikke kvalm eller sulten med en gang. Jeg blandet shaken godt i en termos før trening, ristet den godt og drakk etter trening. Da er kroppens behov for protein etter trening også dekket (20-30 gram proteinpulver i vann).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat