Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-11, 09:25   #16
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: PCOS skravletråd

NinjaNina -

Hei hei!
Så bra å høre at symptomene er borte!

Flott at du har kunnet hjelpe venninnene dine, du har nok desverre rett i at det mangler litt kunnskap både hos leger og pasienter.

Imp -

Hm, har ikke hørt det om de cystene, men er vel ikke umulig at de store kan være greit å bli kvitt etterhvert? Vet i hvert fall at det ikke er bra å ikke ha mensen, for endometriet bygger seg opp uten å bli skylt ut, og kan bli farlig etter mange år. Så topp med lavkarbo uansett!

Den mannlige legen var i hvertfall på rett spor. Blir så irritert på sånne leger som den kvinnelige du nevner. Det er jo gjort forsøk, men ikke så gode og mange. Metformin er noe mer annerkjent, og har jo på mange måter samme effekt som lavkarbo. Sneversynt av henne å avfeie det!

__elly__ -

Hei hei!
Har ikke prøvd hverken ketolyse eller metformin, men kanskje noen andre her har?

bitta1 -

Hei hei!
Det er alltid godt å finne flere med samme erfaringer og problemer, og som man kan snakke med! Internett og forum er veldig praktisk sånn!
Høres tungvint ut å dra helt til Stavanger for behandling! Hva med å avtale et møte med nav, sånn at du får snakket med noen der?
Jeg er også rammet av ekstra hårvekst, og er god venn med epilatoren min Har visst ikke nok til å få laserbehandling.
Har heller ikke fått metformin. Lavkarbo vil jo hjelpe på samme måte, men vet at noen trenger den ekstra drahjelpen metformin kan tilby.
Vet det finnes en annen type p-pille som er bra for oss, men kommer ikke på hva den heter nå. Spør legen din om å få prøve den andre?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat