Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-09, 11:34   #1
Frida
Juniormedlem
 
Frida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Alder: 50
Innlegg: 10
Frida er på en erverdig vei
Red face

Trening og lavkarbo

Hei,
er ny her og har noen spørsmål. Jeg kan en del om Fedon etter å ha gått på kurs, men det begynner å bli noen år siden - og dette temaet mener jeg ikke ble tatt opp. Jeg har hatt suksess på slankefronten med lavkarbo a la Fedon før; dette passer godt for meg og min kropp. Da trente jeg ikke. Nå trener jeg på helsestudio - i sal (alt fra høy puls til pilates); det har jeg gjort det siste halvåret. Med den konsekvens at vekta ikke lenger går ned - det handler antakelig om at jeg bygger muskler; jeg ser jo at formene har endret seg. Jeg har noen kilo til jeg skal ned, og ønsker å ta dem av via en eller annen form form lavkarbo. Jeg tenker da primært på et kosthold basert på kylling og annet kjøtt samt grønnsaker; ikke så mye fett men noe karber til middag. Altså Fedon-liknende.

Spørsmålet mitt er om dette kan la seg kombinere med den type trening jeg bedriver? Jeg leste om ketolyse at man ikke anbefaler hard trening under kuren, kun vanlig mosjon. Min trening er nokså hard (for meg). Gjelder dette med vanlig lett mosjon for meg nå, eller kan jeg fortsette som jeg gjør på helsestudioet? Trener der 2-3 gg pr uke.

Takknemllig for svar!

__________________


Frida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon - Fridamodifisert Svar med sitat