Tråd: trening..
Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-04, 18:10   #6
Psyclus
Juniormedlem
 
Psyclus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 39
Innlegg: 21
Psyclus er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av cathrine

I mine "flinke" perioder går jeg meg en tur på 30 min,før frokost...Det er deilig!!!Men dessverre blir det ikke tid til det i hverdagen...
Men det er viktig å huske på å holde "snakke-tempo"!!! Man skal ikke trene slik at man får opp pulsen så veldig,det er ikke bra! Dette står det mye om i boka;"FETTFORBRENNING" av Fredric Paulun(tror han heter det...)
Det står masse interesant i den boka,og er verdt å lese om man vil ha max utbytte av trening og mat!

Cathrine

Paulun er en smart mann, men skjønner ikke dette med snakke tempo? om morgenen, etter det jeg har forstått, er det best med lett jogg eller rask gange.
Selv trener jeg kardio, fettforbrennings trening rett etter styrke trening, fordi glykogenlagrene er tomme da også. Og etter min erfaring (og andres) så er det relativt hard intervall trening som gjelder, feks:
20sec "spurt" 10 sec gange/lett jogg i fire intervaller. så en lett jogging på 5 minutter for å løst opp stive muskler dette er anaerob trening og brenner like mye fett der og da som med aerob, men brenner vekk mer i hvile/restitusjonsfase...

Andre intervaller jeg vet fungerer er :
4 minutt løp
1 gange
4 intervaller tilsammen

Årsakene til å velge intervaller fremfor lange jogger er at lange turer brenner gjerne vekk mer muskler vel som fett.. og en vil vel beholde litt muskulatur? eller?


Sist redigert av Psyclus : 08-08-04 kl 18:13. Årsak: tilføyer
Psyclus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: No pain, No gain Svar med sitat