Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-07, 13:32   #18
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Kan du forklare hva du mener med dette?? en kalori er jo en kalori uansett hvordan du spiser... det er bare det at vi ikke teller de.. eller?

Om man spiser 2500 kalorier hvoran endel er karbohydrater så vil de fleste legge på seg. Om man spiser 2500 kalorier med svært lite karbohdyrater (og riktig kombinasjon fett/protein) vil den samme personen gå ned i vekt.

Ergo er ikke en kalori en kalori uansett, de virker forskjellig avhengig av hvor den kommer fra og hva den kombineres med.

Min enkle forklaring som jeg bruker når folk spør hvorfor jeg kan spise mange fler kalorier på lavkarbo enn på vanlig kost.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat