Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-12, 22:09   #11
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Start 01.01.12 - diverse spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Cathinca, her.

Ny i dette jeg å. Startet på torsdag og gått ned 2 kg. Jeg veier ikke maten, burde sikkert det. Men jeg føler jeg er i stor omstilling som det er. Har målt med keto-stix, og jeg er i ketose. Men det er kanskje mer komplisert enn som så?!

Så flott at du allerede har gått ned 2 kg, gratulerer!
Jeg anbefaler veldig alle nybegynnere å veie og registrere maten nå i begynnelsen. Det er etter min mening en viktig del av læringsprosessen med å omstille seg til en ny livsstil. Etter en stund vil du vite hva det er i ting uten å veie og trenger bare veie nye ting du ikke har brukt før.
Dersom du måler med stix to timer etter dagens siste måtid, viser jo stiksene at du er i ketose. -Men det er jo også viktig å tenke over at du skal gi kroppen din alle de næringsstoffene den trenger for å holde deg frisk og sunn, og det sier de stixene ingenting om. I tillegg er godt sammensatt kost og inntak av det du trenger av vitaminer og mineraler også viktig for alle prosessene i kroppen - inkludert fettforbrenningen, så på lang sikt er det ikke sikkert du hverken holder fettforbrenningen god nok, eller at du holder kroppen din sunn og frisk hvis du ikke har god kontroll på hva du får i deg Så ja, jeg vet det er litt stress med den veiingen, men ser du på det på den måten jeg har skrevet her, så er det kanskje overkommelig en periode

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat