Vis enkelt innlegg
Gammel 13-03-13, 21:22   #25
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo skillingsboller (med bilder)

Endelig har jeg fått testet denne oppskriften.

Jeg lagde røra altfor bløt! Skulle sikkert brukt mer fiberhusk, men var redd for å overdrive. Evt mer kokosmel? Vet ikke. Jeg smurte røra utover på et bakepapir i håp om at det ville bli litt fastere, at det skulle fortsette å tykne lizzm.. Flirer av meg selv. Hadde på kanel. Gjorde et tappert forsøk på å rulle sammen ved hjelp av bakepapiret. Ungene ventet spente rundt meg på skillingsboller. Det var bare såååå klissete! Jeg fant frem en stor ildfast form og tok oppi et nytt bakepapir og hadde "røra" over på dette - med noe svinn... Selvfølgelig hadde jeg klint til med dobbel oppskrift med det samme slik at det skulle bli ekstra uhåndterlig... Flirer fortsatt av min klønethet med lavkarbobakst....
Fikk det nå inn i stekeovenen og omdøpte den kanelmarmorerte saken til kanelkake. Den hevet seg kjempebra og datt så sammen igjen temmelig mye. Men den ble passe gjennomstekt. God og saftig! Kanelkaken min kan helt klart brukes til mye rart så det er absolutt ikke bortkastet kløneri. Kommer sikkert til å mumse i meg en del i morgen og så tenkjer jeg fryse ned i biter så jeg har noe godt å ha med på turer i påsken.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat