Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-08, 16:16   #20
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Vann?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kolesterolet kan øke når du forbrenner fett, husk at ditt eget fett også er mettet!

Folk flest opplever at dette går tilbake etter en tid.

Men du må gjøre hva du selv synes er best, og så klart kolesterolet går ned når du ikke inntar fett, og heller ikke transfett. Min antagelse er at det heller ikke vil øke særlig dersom man spiser fett fra naturlige kilder igjen.
Men, vi er jo ikke alle like...!
Om du kutter mye ned på fettet, bør du vurdere å øke på karbene også!

Mener å huske å ha lest at diabetes 2 og insulinresistens er kolesteroløkende i seg selv. Jeg har det siste.
Ikke er jeg normalvektig heller, sånn at det er sagt!

Ja det er nettopp slik at dia2 er kolestroløkende - man "hamstrer" fett i årene og rundt de indre organer. Hadde aldri problemer med kolestrolet før dette. Jeg levde faktisk relaqtivt "magert". Men for mye KARBER Så kombinasjonen dia2 og animalsk fett og vektøkning, var en dårlig kombinasjon for min kropp desverre.

Nå har jeg økt karbene - ligger på under 50 per dag. Men jeg har også byttet ut det animalske fettet med fett fra planteverdenen. Spiser mer nøtter, avokado, fet fisk og tran. Så jeg kompenserer her altså. Hvis ikke hadde det ikke gått faktisk. Blir for magert rett og slett og da blir jeg sulten.. Bruker diett.no til å regne, så ser jeg at jeg får i meg nok sunt fett.

Ellers tror jeg at friske folk kan spise animalsk fett uten problemer. Det er bare det at jeg har den diaen som lager krøll for meg

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat