Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-10, 22:12   #1
mbf
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 3
mbf er på en erverdig vei

"New kid in town" og litt usikker ...

Jeg er forholdsvis ny her..Lest mye av innlegg,dog aldri skrevet innlegg selv, men nå må jeg bare ha litt råd fra dere mer erfarne
Jeg har ikke slavisk fulgt noe opplegg, men har lenge levd på et karbohydrat-fattig kosthold. Nå ønsker jeg å intensivere. Jeg ønsker å gå ned 5kg og må endre litt.
Mine forutsetninger: Er allergisk mot melkeprodukter, ønsker å unngå all form for søtning, naturlig og kunstig (magen liker det ikke, går opp i kg pga. det). Jeg tror nok mitt kosthold inneholder litt for lite fett per dags dato, mye av feilen ligger nok der..? Spiser kanskje også for lite...
Slik er mine måltider, grovt sett:
Frokost: 1stk. Nannas knekkebrød med en halv skive kalkunpålegg (Prior), et salatblad, en skive Vita Hjertegod Gulost+noen skiver agurk/tomat/reddiker /paprika. Drikker KUN vann gjennom hele dagen og uka faktisk.
Lunch: soyayogurt (av typen GranoVita Soyage) med frøblanding av linfrø, solsikkkjerner, sesamfrø og valnøtter. Men tror den inneholder mer karbs enn proteiner?? Den vurderer jeg å kutte ut, men erstatte den med hva? Jeg må spise raskt og lite, travel jobb, travelt liv.
Middag: Dette måltidet inneholder mest karbs antar jeg, men jeg spiser sunne middager. Har små barn så jeg syns det er vanskelig å lage 100% riktig mat (for min del altså).
Kveldsmat: Som regel litt frukt. Jeg tenker at det må jeg også kutte ut.
Jeg synes jeg blir så låst av mine begrensninger, melkeallergien, at jeg ikke "tåler" søtstoff og mitt travle liv, både privat (med småttiser!) og i yrkeslivet. Jeg trener 1-2 ganger i uka, løper i ca.45 min. Går mine 10000 skritt hver dag. Er 173cm og 65kg, så det er bare snakk om å perfeksjonere vekta. Jeg er da ganske fornøyd, meeeen ikke helt
Tips til endringer..?

mbf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat