Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-11, 19:09   #44
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Næmmen, jeg synes jeg kan diagnostisere dust helt herfra?!
Tror ikke det er mulig å spise så mye salt... og ellers er melk kilden, men ikke så aktuelt for deg...

Hvis du skal tilbake engang kan du jo spørre hvor mye stoffskifte som faktisk foregår i blodet, siden det er bare der de måler ...? En av favoritt-setningene fra n'Finn. Og han skal da vel ikke behandle blodprøver? Trodde de behandlet mennesker, jeg, men så har jeg hverken dr. med eller andre dr....

Men stakkars fyr, de lærer vel at alt som foregikk i stoffskiftebehandling før de gudbenådede, uselviske, menneskefokuserte-og-ikke-for-mye-profittorienterte medisinselskapene syntetiserte T4, er skummelt, gammeldags og skadelig. Har du forresten lest boken til Per Egil Hegge?

Jeg hadde ikke kastet Ims på båten med en gang. Men kanskje det går an å ringe eller maile og spørre hva han tenker om jodinntak og struma og ultralyd? Vil det gi et mer riktig bilde på ultralyd om du slutter å ta en uke før eller fire? Eller vil strumaen ikke gi seg på så lenge at du bare kan fortsette og se hvordan det går. Også med nervene...

Jeg ble selv så overbevist om verdien av jod fra boken jeg hadde liggende at jeg klarte å bestille lugols fra england og driver nå og doserer resten av familien. Vet jo at jodtest på hud har begrenset nøyaktighet, men guttungen har fått tatovering på armen flere kvelder og de er borte hver morgen... Selv er jeg ikke sikker på om jeg merker noe sikkert, men det virker som om skarpsynet mitt er på hele tiden. Som høres rart ut, men er noe jeg selv tenker på som et mål på hvor opplagt jeg er.

Ja, takk. Du har rett! Det var et litt skuffende møte, men jeg prøver i alle fall å tenke positivt, at jeg får tatt den ul-en. Og det var et godt råd å maile Ims og høre hva han tenker om det.

Den boka av Per Egil Hegge har jeg bokmerka fra Sonjas, men har ikke kommet så langt som å lese den. Faktisk har jeg hatt veldig problemer med å lese noe i det hele tatt en stund (bortsett fra tegneserier) men nå har jeg faktisk lest ut to hele bøker på en måned, og det er det lenge siden jeg har kunnet!
Kanskje jeg rett og slett skal begynne på den i dag?

Jeg vet ikke om dette er tilfeldig, ettersom jeg fikk blåmerker etter blodprøvetakninga, men etter at den jodflekken forsvant så hadde jeg blåmerke under, og det var IKKE der i går ... Hmm ...

Jeg prøver å ikke tenke for mye på det, for jeg vet jo ikke så mye akkurat nå før jeg får UL, eller hva som skjer etter det om de skulle finne noe. Men jeg har liksom på sikt en tanke om at jeg kommer til å vurdere homøopati på sikt om jeg ikke kommer lenger.

Takk igjen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat