Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-07, 18:46   #38
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 4x4 intervalltrening

Opprinnelig lagt inn av Solan, her.


PS: Visste du forresten at mange vektløftere (de som slenger vektene over hodet, altså) ikke trener aerobt i det hele tatt, men likevel er målt med svært høy aerob fitness? Deres trening er jo på mange måter en ekstrem-versjon av intervalltrening.

Nei, ikke slik du framstiller det her. Men det er sikkert riktig, og det forbauser meg ikke etter å ha tenkt litt.

Det ikke DU kunne ha tenkt deg er at CB's første bok: Ripped - hadde jeg en gang, den gangen jeg for 1000-vis av dager siden hadde innredt et gammelt fjøs som mitt private gym - med datidens utstyr som benk, manualer, stenger, løse vekter, tricepsapparat på veggen, noen slike greier (stativ) som gjorde at man kunne trene tungt og la vekta falle ned på stoppere - om du skjønner meg), sånn masterblaster for bicepstrening etc. - innkjøp hos Chr Mobech eller Protan i Oslo (bor i hedmark).

Men - alas - det passet ikke for meg i lengda og dessuten er min kropp ikke lagd for BB, heller ikke hodet. Solgte greiene.

Vel - boka forsvant også. Ideene ville nok heller ikke virket for meg.

*
Jeg tviler vel på om triatleten sender meg noe, uansett. Vanligvis får man rask tilbakemelding, men har tålmodighet til over påske i alle fall.

Det hadde vært ok om det i den artikkelen hadde stått en henvisning til noe......f.eks:

"solan - slaskalainen, research on fat burning failure in training-, pubmed 1871111, New Dehli 2002"................vi får se.

Så hadde man kunnet gå videre om man ville. Got it?

På den annen side synes jeg at om man leser en vitenskapelig artikkel, så er det ofte veldig vagt egentlig. Undersøkelser er vanskelige og viser vel oftest etter min syn ikke nødvendigvis AT SLIK ER DET, men slik KAN DET VÆRE. Nettopp slik er det nok!!!

Hvis jeg orker kommer jeg mer tilbake til det med vitenskapelige undersøkelser, om ikke i denne tråden.

(ps: jeg er veldig takknemlig på at du kjørte meg denne påstanden om 9-timers saken --- en fin oppstramming i søke etter indisene......
jeg elsket egentlig utagnene om mental.............you see --- gir kick til å bruke hodet......
: det er enten eller med meg i det meste: full guffe eller null.....)

*****
god kveld
*****

  Svar med sitat