Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-14, 11:01   #112
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Fettrumpa, her.

pfffffffffff.... jeg er latterlig dårlig på det å regne ut...... noen som kan forklare enkelt

Du må vite hvor mye karbohydrater matvaren inneholder pr. 100 gram, veie det du spiser og derfra regne ut hvor mye det du spiste inneholder.

La oss si at du spiser 75 gram kokt brokkoli som skal inneholde 2,1 g karbohydrater pr. 100 gran. Ta da 75 gram og del det på 100 og gang med 75 = 1,575 g karber. Evt. gang med 0,75 som er det samme.

Jeg pleier å gå ut fra at 100 gram = 1 (har man spist 100 gram ganger man jo med 1 for å si det sånn) og om jeg har spist mindre enn 100 gram så ganger jeg med 0,XXX det jeg har spist og har jeg spist f.eks. 160 gram blir det å gange med 1,6. Om det blir for komplisert så hold deg til den første måten - del på 100 og gang med det antall gram du har spist.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat