Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-12, 08:10   #104
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av lillekri, her.

Høy-karbo: 1 år. Lchf: mer enn 3 år, med og uten carb-dager, med og uten carb etter trening.

Min erfaring er at høyt proteininntak alene har null effekt ved styrketrening.

Høyt karb inntak har stor effekt, enten man eter protein eller ikke, basert på min erfaring.

Nå skal jeg være pedantisk igjen som jeg så ofte er, og påpeke at "din erfaring" har fint lite å si i den virkelige verden. Vitenskap til side, en trenger bare sette "din erfaring" opp mot hver eneste proffesjonelle styrkeatlet eller kroppsbygger gjennom hele historien for å skjønne at utsagnet ditt er feil. Et høyt proteininntak (2-3g per kg kroppsvekt) er alfa-omega når man trener på høyt nivå.

Høyt inntak av karbo har ingen effekt utover å pøse på med insulin så man kan "loade" musklene etter trening. Glucose er "høyoktandrivstoff" og kroppen er en gammel familiebil. Du kan yte litt mer på maks-styrketrening, men det er ikke bra for "motoren". I tillegg er insulin et svært anabolt hormon (men mest for fettet), og dette medfører at det blir mindre plass til viktigere anabole hormoner som testosteron og veksthormon, eller at kroppen må øke på med de katabole hormonene som kortisol for å bevare balansen mellom oppbygging og nedbryting.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat