Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-20, 21:35   #17
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Blir så irritert!!

Så mange fine og kloke svar her.

Når jeg spiste lavkarbo sist så raste jeg ned og ned. Denne gangen så funker ikke det i det hele tatt. Jeg har jo blitt noen år eldre, det har vel noe å si. Og også at jeg har operert to ganger nå og kan ikke bevege meg stort. Derfor som sagt så tenkte jeg at det var en fin tid å snu om kostholdet.
Jeg er ikke flink å spise fordi jeg trenger mat men fordi jeg har lyst på ting. Og den vanen har vært vanskelig å legge fra seg. Men jeg merker at vil man noe kraftig nok så klarer man det. Og jeg har innsett at jeg bare må forandre kostholdet før helsen innhenter meg. Jeg har opplevd at min vekt nå kommer i veien for meg både helsemessig og når det gjelder trivsel.

Men jeg har investert i litt lavkarbo godteri. Det har jeg spist om kvelden når jeg har inntatt sofaen. Når jeg begynte med det så ble det stagnering.

Vi har vært på ferie, og det er første gang at jeg har klart å følge kostholdet mitt noen lunde. Opp et kg da men igjen jeg har hatt stillstand nå i ukesvis og det er så fortvilende. Jeg skulle kommet meg under hundre jeg nå. Men neida vekta rikker seg ikke. Har jeg nevnt at jeg til og med gikk til innkjøp av ny vekt for jeg trodde faktisk det var den som tullet. Jaja så feil kan man ta.

Jeg tror jeg bare må innse at jeg må bli streng med kaloriene igjen. Og fjerne lavkarbogodteriet. Jeg har også spist en skyr på kveldene hvis lysten ble for stor. Plutselig brukt opp 6 g av kvoten liksom. Tåpelig egentlig.

Og jeg merker at jeg da hiver i meg litt godteri istedenfor å ta meg et egg eller lignende. Men igjen... det er jo dette som er mitt problem: Å spise det jeg finner der og da istedenfor å lage til skikkelig mat.

Sukk!

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat