Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-14, 21:15   #23315
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dessverre så venter ikke åkeren med å vokse til neste gang det passer naboene... og å gjødsle på rett tidspunkt kan utgjøre mange tusen kroner i inntekt akkurat det åkerstykket gir. Alternativet er kunstgjødsel, og for forbrukeren og naturen er det jo også mye bedre at det brukes naturlige alternativer.
Jeg forstår hvorfor bønder føler seg mobbet, og om man har problemer med slikt bør man vurdere om man kan bo i et landbruksområde, eller heller bør flytte til plasser uten landbruk.

Og rett tidspunkt er søndag morgen. Hvis de ikke gidder det, så er det deres tap. De kan stå opp ekstra tidlig fordi det er meldt masse regn på søndag i stedet for å spre møkk på lørdag ettermiddag og gjøre at alle i ca 1 km radius må lukke alle vinduer og dører og ikke kan oppholde seg utendørs i det fine været og i alle fall ikke spise utendørs i det fine været. På en lørdag!

Jeg klager ikke over møkklukt. Det er en del av det å bo på landet. Jeg klager over unødvendig møkklukt fordi bonden ikke tar hensyn nok til å vente til søndag morgen rett før det er meldt masse regn og ikke lørdag ettermiddag når det er en hel ettermiddag og kveld med strålende vær og man gjerne vil være ute.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC