Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-11, 00:09   #119
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mine råd til nye brukere - om kuren og "skikk og bruk" på forumet

Jeg har også følt litt at man ber folk søke i gamle tråder enn å gi et lett svar noen ganger.

Dette forumet er kjempestort. Det er ikke som en bok hvor man kan begynne på side 1.
Jeg har sittet her utallige timer. Skjermen min har til en hver tid 4-5 åpne vinduer, med flere faner. for jeg begynner å lese ett sted. Så linker man videre til to andre tråder, så prøver jeg å søke etter noe, f.eks smør - og får opp ørten tråder der ordet smør er nevnt - men ikke hvilken type smør jeg skal kjøpe . Hva gjør man da? Kjøper det man tror er redd, og ender med å måtte kaste det fordi det er feil (melange), og så må jeg krype til korset og bryte inn og spørre ..... Isteden for å bare kunne spørre med det samme, spare de timene med leiting i mange tråder for å finne et svar jeg ikke finner .. Nøtter, oljer, hva kan jeg bruke? Et søk vil gi meg mange tråder der ordet nøtter og olje er nevnt - men jeg kan komme til å lese veldig mange tråder før jeg finner en tråd som svarer meg på HVILKE jeg kan bruke og skal kjøpe.

Ok, så sitter jeg her da, med sidene åpne. Og begynner å lese på en av linkene jeg åpnet, samtidig som jeg følger med i andre tråder som det svares i . og plutselig kommer det en ny link, og jeg åpner den, og vips en ny side åpen. Men jeg har fremdeles ikke rukket å lese de første jeg åpnet !!! og i frustrasjon så blar jeg tilbake til dem ... og leser og leser, og leser i de trådene jeg følger med på, og søker etter ting jeg trenger svar på, og drister meg til å spørre noen ganger .... og leser og leser ...

Til slutt så vet jeg knapt hvor jeg har lest, hva jeg ikke har sett på, og dataen henger seg fordi det er for mange sider oppe. hehe.

I min søken etter fakta,

Det ER ikke så lett . Selv om jeg prøver og prøver så vil behovet for å spørre melde seg. Og forumet er som sagt STORT, og det er ikke lett å holde rede på hvor man har lest og ikke, og hvor langt tilbake i sidene man er kommer i de ulike forumene.

Dette ble veldig langt, beklager . Og jeg mener ikke å klage. Jeg har stor nytte av forumet. Følte bare for å forklare litt hvordan JEG føler det er å finne frem, og å kanskje drukne litt i informasjon, mens man gjerne ikke finner frem til det man lurer på ha en fin kveld folkens

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat