Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-10, 00:01   #53
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Regne ut karboinnhold

Opprinnelig lagt inn av Maysn, her.

Hei mulig dette er et veldig dumt spørsmål, men kan man komme i ketose av lavkarbo, og i så fall hvordan tester man at man er / merker at men er det??

Man kan merke at man er i ketose ved at man får såkalt "aceton-ånde". er det første gangen man er i ketose, kan man også bli slapp og trøtt og få hodepine i den perioden kroppen avvenner seg far karbohydratforbrenning og går over på fettforbrenning.
Man kan bli varmere, merke at man må oftere på do og tisse og man får gjerne et energikick når kroppen begynner å bruke ketoner som hovedenergikilde.

Man kan også bruke såkalte ketostixs for å påvise ketoner i urinen, men ketoner kan du ha i urinen av mange andre årsaker også - ikke kun av at man er i ketose. Man kan også være i ketose og ikke få utslag på stixs, rett og slett for at man enten har brukt opp alle ketonlegmene til en aktivitet, eller at man har så få ketoner i urinen at de ikke påvises på stixs.

Stixs er også veldig skjøre og kan lett ødelegges.

Man kan være i ketose ved et inntak på opp til 100 g karbo om dagen (men det vil ikke være målbart med stixs), men det vanligste er å være i ketose hvis man inntar mindre enn 50 g karbo om dagen.

Jeg har mer eller mindre vært i ketose i to og et halvt år nå. Jeg merker ikke noe når jeg går ut eller kommer inn i ketose lengere - bortsett fra at det føles bedre å være i ketose, da... Jeg ligger nok på en 50 g karbo om dagen, +/-

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat