Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-14, 08:36   #15
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ny på Ketolysekur!

Opprinnelig lagt inn av Greeta, her.

Men når vi har gått i butikken, har de store saftige loffene bare ropt etter meg.. :/ Det lukter så godt!! Og jeg har aldri vært et brød-menneske, så rart at jeg nesten klikker når jeg ser en loff, og vil bare jafse den i meg der og da..

Det er karbo-abstinensene som plager deg. Hold ut i noen uker til så går det over og alt blir så mye enklere. Klarer du å holde ut lenge nok håper jeg at du får den opplevelsen som jeg fikk, at brød bare smaker gjær/vondt, sjokolade/snop er for søtt og all ferdigmat er alt for salt.

Som du nevner er det viktig å planlegge både i forhold til shopping og hva man skal spise, ihvertfall til man føler seg trygg på kostholdet og det minsker sjansen for at man sprekker. Det finnes mye oppskrifter og tips her på forumet. En annen ting er å spise nok og varierte grønnsaker. Mesteparten av karobinntaket ditt skal komme av grønnsaker og det er som sagt ikke noe må i seg selv og få i seg minst mulig kh. anbefalt for ketolyskuren er 15-25 g daglig og det kan være en fordel å oppnå det.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat