Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-09, 23:00   #19
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Så spørsmålet om hvor mye fett forvirrer meg litt. Er det mulig å få i seg for mye? Ikke for meg, jeg blir mett av mye fett og protein, og da spiser jeg ikke før jeg blir sulten igjen. Noen ganger tar det 5 timer, andre ganger 10. kroppen styrer fullstendig her.

For min del så var sultfølelse-"mekanikken" ødelagt, og jeg klarte ikke å skille mellom noe annet enn grisesulten og fysisk full. Og trodde tørst var sult osv osv. Så i mitt tilfelle måtte jeg rett og slett regne sammen absolutt alt en ukes tid for å få en ide over hvor mye jeg skulle spise.

Nå skal jeg ikke si at jeg har fikset hele sultfølelsen min, men ved å spise langsomt og tilmålt mat så kjenner jeg faktisk kroppens signaler. Det er ikke så lett å spise riktig hvis man ikke _aner_ hva som er "passe mett".

Nå hoderegner jeg bare på karbohydrater så jeg får sånn ca 20-30g, og spiser når jeg er sulten - og det funker fint. Men trengte den uka med kjøkkenvekten.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat