Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-09, 23:47   #25
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Hvor mye fett? Og evt. kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Jolly, her.

Jamen for å legge inn, veier dere absolutt alt dere spiser da? har dere tid til det da? Jeg finner ikke tid og mulighet til det jeg, så den diett.no funket ikke helt for meg iallefall. Har vært medlem i vektklubben ei stund, men giddet ikke å gå inn å legge inn mer. For de produktene jeg bruker ligger jo ikke inne. Der ligger det inne mest "sunne" produkter og ikke slike med mye fett og slik.
Men, jeg tror jeg får i meg altfor mange karber på en dag, er eneste måten å telle dette på, å legge det inn i et system?


Jeg legger inn det jeg spiser i et exellark noen la ut på siden her for lenge siden (under Skaldemann tror jeg). Trenger da bare å plotte inn hvor mange gram jeg har spist av den enkelte vare, og så regner det seg ut selv. Tar ikke noe spesielt lang tid egentlig. Da har jeg større problem med å bruke de kalkulatorene som ligger ute på nett, men til gjengjeld finner man innholdet i mange flere matvaresorter her da. I det exellarket jeg bruker har jeg bare plottet inn de varene jeg stort sett bruker, og spiser jeg noe nytt legger jeg bare inn faktatallet om næringsinnholdet i denne så ligger det på arket til senere bruk

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat