Vis enkelt innlegg
Gammel 24-06-10, 02:56   #21
Sunni
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 4
Sunni er på en erverdig vei

Sv: Så forferdelig svimmel, innspill Torkil?

Opprinnelig lagt inn av hønselovisa, her.

Takk for svar.
Jeg vurderer nå sterkt å slutte med hele kuren. Det er veldig synd for det er d eneste jeg har klart å gå ned i vekt med men jeg er redd det er farlig for meg.
I tillegg til svimmelheten har jeg begynt å få smerter i høyre sida av magen der levra sitter, samt nederst, på sidene av ryggen (nyrene?)
Jeg trenger noen gode råd nå!

Alle de symtomene du har nevnt er ikke uvanlig med lavkarbodiett. (Lysømfintlighet,vondt i nyrene og svimmel(utafor). Jo mere anstrengelse jo mere prøver kroppen å lage glukose til topplokket/hjerte og mere stress på lever(høyre side mage)og nyrene. Hjernen må ha sitt. Både lever og nyrer er opptatt av nedbrytning til ketose og utskillelse av ketose via urin. Ved å stresse systemt forbruker du mere magnesium derav lysømfintlighet. Som andre sier her tar det litt tid for kroppen venner seg til å lage energi ut av fett/proteiner i steden for karber.
Selv har jeg gjort vannfaste i 12 dager og kjenner igjen symtomene dine.
Spessielt hadde jeg disse symtomene den 5 dagen og til dag 12.
Det er mange ting som kan stresse kroppen: Jobb/psykisk/trening/søvnmangel/sykdom og store måltider. Anbefalt at man spiser kvelds 3-4 timer før søvn.
Fortsett hvis din helse til vanlig er grei. Selv tror i på helsegevinst og livsenergi med mindre kroppsfett.
Ps! Peanøtter med skall har mye magnesium, og b6 som hjelper kroppen å ta opp magnesium.Stress ned/øk karbo inntak hvis du føler for det.
Nb! Jeg er ingen fagperson, men har litt interesse for kosthold.
Tilslutt en link til en side med motargumenter mot dietten. Altid gøy å høre fra begge sider.
http://www.iform.no/pub/art.php?id=79


Sist redigert av Sunni : 24-06-10 kl 03:09.
Sunni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert(Scd-lavkarbo) Svar med sitat